7 Ekim 2010 Perşembe

Çift kişilik Paella

 İlk olarak Haşmet Babaoğlu'nun bir kitabında duymuştum bu yemeğin ismini. Pek duygusal anlatmıştı, yemeğin
iki kişilik hazırlanmasından dem vurarak yalnızlığa değinmişti de pek içime dokunmuştu açıkçası. Ondan sonra merak ettim, dedim bi bakayım neyin nesiymiş bu Paella? İspanyollara özgü safranla renklendirilmiş bir pilav denilebilir aslında. ''Denizden babam çıksa yerim.'' mantığındaki insanlar için biçilmiş kaftan çünkü İspanyollar ''Ne kadar kalabalık olursak o kadar güleriz'' fikrine dayanıp ''Ne kadar fazla malzeme olursa o kadar lezzetli olur'' deyip ne buldularsa katmışlar denizden. Ahtapot, kalamar, karides, midye, sert etli balıklar, tavuk,mantar, renkli biber, domates ohoo.. Asıl olarak Valencia'ya ait olan, ismini de pişirildiği çift kulplu tencereden alan bu yemeğin ilginç bir özelliği de tek başına yenemiyor olması. Paella yalnızca çift kişilik hazırlanabiliyormuş.Çok ilginç valla. Yalnızlık zor zanaat, ağzının tadıyla bir Paella bile yiyemiyorsun demek. Koluna takıp birini gidip bir denemek lazım aslında... Ama öylesine birini değil, Paella tutkunun yemeği diye anılırmış sonuçta. Yapılan yorumlarda oldukça lezzetli olduğu yazsa da ve ben de  her ne kadar yeni şeyler denemeye açık olsam da deniz ürünlerine karşı biraz hassasım. Bu yüzden bunun bilgisi benden yemesi sizden olsun (: Eh gidip denerseniz beni de bir haberdar edin, belki o zamana kadar deniz ürünlerine karşı cesaretimi toplamış olurum (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder